Programme:
1. Musique Les parties du corps (herhaling)
2. Instruction : Parler du temps (praten over het weer)
3. Discussion : Quel temps fait-il ?
Aan het eind van de les kun je een vakantiekaart schrijven in het Frans.
1. Musique
2. Révision: carte mentale

- Les parties du corps (tête, épaules, genoux, pieds….)
- Dire où on a mal
- Le / la / les + au / à la / aux
Gesprekjes geoefend? Sésame parcours 5 oefeningen gedaan?
3. Jeu : le temps



Memory & instruction Le temps qu’il fait
4. Musique & instruction
1. Il y a + nom : letterlijk Er is + zelfstandig naamwoord.
Bijvoorbeeld: Il y a du soleil of Il y a des nuages
2. Il + verbe Letterlijke vertaling: Het + werkwoord.
Bijvoorbeeld: Il pleut of Il neige
3. Il fait + adjectif Letterlijke vertaling: Het ‘doet’ + bijv. naamwoord.
Bijvoorbeeld: Il fait chaud of Il fait froid
5. Discussion: quel temps fait-il ?
ASTUCE : Les tics de langage (stopwoordjes)
Tics de langage pour parler comme un français! #shorts – YouTube
Les devoirs (huiswerk)
- Vul je mindmap verder in.
- Voer gesprekjes thuis en op school over het weer.
- Opdracht Sésame page 67: Schrijf een kaart aan een fictief persoon
- vertel hoe het gaat / hoe je je voelt
- vertel waar je bent
- vertel wat voor weer het is – Zie voorbeeld op p 67
TIP: Maak eventueel langere zinnen met het verbindingswoord parce que (omdat)
Succes Sander! Bon courage!