Winactie voor docenten: mijn leukste Franse les

Mail ons jouw lesidee voor het PO en win een kinderboekenpakket!

Heb jij een leuk idee voor een les op de basisschool over de Franse taal? Laat het ons weten! Wij verzamelen alvast ideeën voor de komende editie van de landelijke Dag van de Franse Taal. Hieraan doen niet alleen honderden middelbare scholen mee, maar sinds vorig jaar ook basisscholen: Frans leren is leuk en nuttig, óók voor kinderen van 4-12 jaar.

Één idee, meerdere kerndoelen!

We zijn vooral op zoek naar leuke, eenvoudige ideeën die zonder al te veel moeite in te passen zijn in de drukke planning van een basisschoolklas. Het mag gaan over taal alleen, maar ook combinaties met de kerndoelen muziek, bewegen of wereldoriëntatie (de Franse taal wordt op alle continenten wereldwijd gesproken). Kijk hier alvast voor inspiratie.

Win een kinderboekenpakket

Onder de leukste inzendingen verloten wij een kinderboekenpakket met 5 spannende Nederlandstalige leesboeken over Frankrijk (gesponsord door Practicum-Educatief Media):

  • Botje & Co van Janneke Schotveld (Niveau A: 7-9 jaar).
  • Hotel Bonbien van Enne Koens (Niveau B: 9-12 jaar).
  • Expeditie Vriendschap van Mannon Sikkel (Niveau B: 9-12 jaar).
  • See you in Timboektoe van Carry Slee (Niveau C: 12 jaar en ouder).
  • Sophie op de daken van Katherine Rundell (Niveau C: 12 jaar en ouder).

Alle boeken spelen zich af in Frankrijk: toegankelijk, leuk én leerzaam dus!

Mail jouw leukste lesidee vóór 1 december 2020:

Stuur ons een beschrijving – liefst met foto’s – van jouw Franse lesidee voor de basisschool. Vergeet niet jouw naam te vermelden en de groep(en) voor wie de activiteit geschikt is. Stuur je idee aan Platform Vroeg Frans, dé netwerkorganisatie voor docenten Frans in het PO. Contact: Sandra van Die: platformvroegfrans@gmail.com. Inzenden kan tot en met 1 december 2020. Vóór de kerst maken wij de winnaar bekend. Met hartelijke dank aan Practicum Educatief Media, die de prijs ter beschikking stelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *